Látásjavítás: Hogyan előzzük meg a szürkehályog kialakulását?

Szeretettel köszöntelek a Látásjavítás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2603 fő
  • Képek - 576 db
  • Videók - 349 db
  • Blogbejegyzések - 268 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 761 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Látásjavítás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Látásjavítás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2603 fő
  • Képek - 576 db
  • Videók - 349 db
  • Blogbejegyzések - 268 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 761 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Látásjavítás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Látásjavítás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2603 fő
  • Képek - 576 db
  • Videók - 349 db
  • Blogbejegyzések - 268 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 761 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Látásjavítás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Látásjavítás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2603 fő
  • Képek - 576 db
  • Videók - 349 db
  • Blogbejegyzések - 268 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 761 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Látásjavítás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ahogy öregszik az ember, látása is romlik. Alig van olyan ember, akit elkerül az időskori szürkehályog. Ez a szembetegség nagyon kellemetlen, a homályos látás miatt közérzetünk sem az igazi.

 

Ne gondoljuk, hogy ez a betegség az öregedés velejárója! Közhelynek tűnik, de a helyes táplálkozás bizony nagyban hozzájárul ennek elkerüléséhez.

 

 

network.hu

 

 

Amit rendszeresen fogyasszunk:

 

A-vitamin

 

Ez a vitamin rendkívül fontos a szemnek, hiánya többek között szemszárazsághoz, farkasvaksághoz is vezethet. Szerencsére nincs nehéz dolgunk abban, hogy mindennap hozzájussunk a megfelelő mennyiséghez. Egy nagyobb sárgarépa például kétszer annyi A-vitamint tartalmaz, mint amennyire szükségünk van. Ezenkívül az állati eredetű termékek is, mint például a vaj vagy a máj, a tőkehalmáj bővelkednek A-vitaminban.  A karotin tartalmú élelmiszereket a szervezet A-vitaminná alakítja át, így a levelesek, a zöldek, a narancs- és citromsárga ételek is egészségesek. Fogyasszunk sok májat, répát, édes burgonyát, kelkáposztát, pirospaprikát, mangód és sárgadinnyét. Fontos, hogy a napi vitaminbevitelnél figyelembe vegyük azt, hogy nyersen a leghasznosabbak a zöldségek, gyümölcsök, hiszen főzve elvesztik magas vitamintartalmukat.

 

C-vitamin

 

A C-vitamin szintén az egyik legfontosabb vitamin, amit a szem egészségéért fogyaszthatunk. Nagy szerepet játszik az időskori szembetegségek kialakulásának késleltetésében. Mivel az ember nem képes sokáig elraktározni a C-vitamint, nagyon fontos, hogy komolyan vegyük a napi szükséges bevitelt. A dohányzás és kávé és alkohol fogyasztás nagyban lecsökkenti vitaminháztartásunkat (bár ez minden vitaminra igaz), ezért ilyen esetekben bőven fogyasszunk vitamint. A citrus-félék, a paprika, a trópusi gyümölcsök, a mangó, a málna, a narancs, a sárgadinnye, az eper, a grapefruit, a kelkáposzta és a brokkoli is mind televannak C-vitaminnal. Itt is fontos figyelembevenni, hogy nyersen igazi a vitaminérték.

 

E-vitamin

 

Az E-vitamin hasonlóan előző két társához, nagyon nagy szerepet játszik a szem egészségében. E három vitamin kulcsfontosságú szemünk érdekében! E-vitamint tartalmaz a szotyi, a mandula, a mogyoró és a mangó is.

 

Omega-3

 

Mint oly sok mindenre, a szemre is jó hatással vannak az omega-3 zsírsavak. Hozzáértők szerint a heti kétszeri fogyasztás javasolt. Fogyasszunk sok szardíniát, csukamájolajat és sok halfélét, de a halfogyasztásnál figyeljünk arra, hogy nagyobb mennyiségű E-vitamint fogyasszunk. Szakértők szerint ugyanis a halfélék fogyasztása szabadgyököket szabadítanak fel szervezetünkben, ami miatt szükség van antioxidánsra.

 

 

 

 

Címkék: szembetegség szürkehályog szürkehályog megelőzése

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu