Látásjavítás: Fátyolos látást idézhetnek elő az antidepresszánsok?

Szeretettel köszöntelek a Látásjavítás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2603 fő
  • Képek - 576 db
  • Videók - 349 db
  • Blogbejegyzések - 268 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 761 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Látásjavítás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Látásjavítás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2603 fő
  • Képek - 576 db
  • Videók - 349 db
  • Blogbejegyzések - 268 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 761 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Látásjavítás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Látásjavítás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2603 fő
  • Képek - 576 db
  • Videók - 349 db
  • Blogbejegyzések - 268 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 761 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Látásjavítás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Látásjavítás Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2603 fő
  • Képek - 576 db
  • Videók - 349 db
  • Blogbejegyzések - 268 db
  • Fórumtémák - 37 db
  • Linkek - 761 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Látásjavítás Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Brit Kolumbia Egyetem kutatói fedezték fel, hogy egyes lélekturkász-gyógyszerek növelhetik a szürkehályog esélyét. Persze ez nem jelenti azt, hogy mindenkinek, aki pszichiátriai gondokkal közd, látás-gondokkal is meg kell küzdenie...

network.hu

Mégis fontos szerintem ez a felfedezés. Ahogy a hivatalos (szakmai) szöveg szól: a karakata, vagyis szürkehályog diagnózisa és a kórelőzményben szereplő szelektív szerotonin visszavételt gátló (SSRI) antidepresszáns szedése között találtak összefüggést a professzorok,  az Ophthalmology március 8-ai számában írták ezt. Mégis csak összefüggésekre világítanak rá, a pontos okokat egyelőre nem sikerült feltárni. A kutatók szerint éppen ezért más klinikai faktorok – úgymint dohányzás – górdő alá vételével további analízisek szükségesek a megerősítéshez.


Nem csak találgatásról van szó persze, korábban állatkísérletes vizsgálatok során jutottak arra a következtetésre, hogy az SSRI-osztályú gyógyszerek növelik a katarakta kialakulásának esélyét: a fluvoxamin szedése 51, a venlafaxin 34 százalékkal hordozott nagyobb kockázatot, míg hasonló összefüggést nem találtak a fluoxetin, a citalopram és a sertralin hatóanyagú gyógyszerekkel kapcsolatban. A szürkehályog a gyógyszerek hatására átlagosan két év alatt alakult ki a kísérleti állatoknál.

Címkék: antidepresszáns gyógyszer látás látásjavítás szem szürkehályog

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Kovács Zsuzsa üzente 9 éve

Ne bízz a gyógyszerészmaffiában!

Válasz

Dénes Ágoston üzente 9 éve

Az lehetett farkasvakság is, nem?

Válasz

Hajzer Andrea üzente 9 éve

Szerintem van benne igazság.Pár évvel ezelőtt,én is szedtem hangulat javító depresszáns gyógyszert.Egy év elteltével,észrevettem,hogy este sötétedéskor nem láttam szinte autót vezetni.Mióta meg nem szedem,ezt a tünetet már nem észlelem.

Válasz

Szlávi Saci üzente 9 éve

Még egy ok, amiért nem jó szedni ezeket. Ezek kemény, addiktív drogok, nem jó elkezdeni. :(

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 9 éve

szerintem nemcsak ezek a gyógyszerek idézhetnek elő látásromlást,sok tabletta magyarázatára van ráírva.De ezek biztos,sajnos.

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu